Monday, August 24, 2009

WarKAH buAT suAmI - UlanGtAHUN pERKAhwinan ke - 6

Buat tatapan suami tercinta...

Tanggal 30 Ogos 2003, jam 11.45 pagi dengan 2 kali lafaz, saya dengan sahnya telah menjadi milik abang jiwa dan raga. Walau pun hantaran tak macam artis tapi saya tetap gembira menjadi isteri. Setelah 6 tahun hidup bersama, saya teramat bersyukur dan sangat berterima kasih dengan segala yang telah abang berikan kepada saya dan anak-anak. Pengorbanan, kasih sayang dan semuanya yang tak dapat dicatit di sini, tak dapat saya membalasnya.Saya sangat suka sebab bila tak perlu, abang ada, bila perlu abang pun ada :-). Bila saya pot pet-pot pet abang tak marah balik. Bila saya hempas pintu, abang kata mahal saya bayar pintu ni. Dulu saya acah-acah bagi no. phone, abang still layan jugak. He he hehe. Ada satu benda yang saya terkilan sangat, gelang batal air sembayang yg hilang masa umah masuk pencuri. Saya sedih, tapi nak wat camner.

Abang tau tak, saya takut betul kalau tak jadik kawin. Kadang2 terfikir betul ke jejaka pilihan aku ni? Adakah aku mampu jadik isteri yang hebat? Dan awak jadik somi yang diidam2kan...? kan selalu baca dlm magazine, ciri2 lelaki untuk dijadikan suami. Dalam 10 tu abang mungkin dapat 8 jerk. Tapi takpe... i rather accept the 8 than losing you... wah mesti cair abang baca nih...

Sebenarnya saya suka sangat masa pregnant. Tak drive, tak masak. Tapi bang, untuk anak ke-3 boleh tak KIV dulu? Let me tell u again, saya tak nak jadi pengunjung ER sepanjang morning sickness. Itu membuatkan saya lebih sakit. Tapi abang punya pasal, saya harungi jugak yang 2 orang tu. Lepas tu abang jangan marah kalau singlet abang makin lama makin kurang sebab saya dah buang 2-3 helai. Dah lusuh sangat, beli la baru bang oiii
Sepanjang 6 tahun ini, kadang2 mulut saya terlaser, mesti ada pe'el saya yang abang tak suka. Saya harap abang telan jelah. Saya nak hidup dengan abang hingga ke akhir hayat. Saya dah manage rumah macam yang abang suka. Saya masak faberet food abang, jaga penampilan diri dan kawal berat badan. Abang, u should appreciate me too tau! Nanti awak ingatkan saya jahit butang seluar.
Sebelum saya sudahi, I would like tu wish us Hepi 6th Anniversary. Saya sangat sayangkan abang dan anak2. Saya sayangkan masa2 yang kita lalui setiap hari. Cuma kalau abang outstation, saya terpaksa berani2kan tido dengan budak2 tu. Anyway saya suka sangat buah rantai yang kita tengok semalam, kalau abang sudi nak share nanti inform ye!
Sempena Ramadan dan Syawal tak lama lagi, saya memohon ampun dan maaf atas semua kesilapan dan kekurangan saya sepanjang menjadi isteri. Abang adalah kesempurnaan pada kekurangan saya.
I LOVE U abang.
tata

p/s bila nak order civic?


4 comments:

  1. Weyyyy Mahani....seb baik ler Shah tak kesah...takkan order CIVIC jer...order ler Alphard....boleh masuk 10 org kalau rela masuk ER selalu laa...ER tu bukan Economic Report kan?? Emergency Room 2009/2010?? hahahahaha...cayalah kak Mah aku sukaaaaa baca posting ko...hahaha

    ReplyDelete
  2. kak mah...mmg rock la..siap suruh beli singlet baru lagi..kakakaka...pastu tak tahan gelak siap ckp nnt jahit butang seluar..tahap kelucuan mcm cerita p.ramlee...hahahaha

    ReplyDelete
  3. Mesti kena ayat baik beb. Lepas tu buatlah permintaan manja. Long, aku boleh je nak beli alphard tapi down payment ko nak tolong ke? ekekkkekekek

    ReplyDelete
  4. Kak Mah...alpa lipid mau? Alphard ku tak mampu muerhahahah

    ReplyDelete